Najlepszym nośnikiem treści informacyjnych i promocyjnych jest reklama wizualna. Obraz utrwala się w pamięci ludzi lepiej niż inne formy przekazu. Dlatego sposób ten jest najczęściej wykorzystywany we wszelkiego typu kampaniach reklamowych.
Co to jest reklama zewnętrzna?
Każdy człowiek spędza sporo czasu poza domem – w drodze do pracy albo na zakupy, podczas spacerów, oraz w czasie przemieszczania się różnymi środkami komunikacji do innych miejscowości. W związku z tym, bardzo powszechna jest reklama OOH. Skrót ten powstał od angielskiego zwrotu „out of home” – poza domem.
Rodzaje reklamy zewnętrznej
Nośnikami reklamy zewnętrznej są duże i wyraziste formy graficzne rozmieszczone w przestrzeni miejskiej oraz na poboczach dróg dojazdowych i autostrad. Mogą to być:
- afisze i plakaty,
- billboardy,
- neony,
- murale reklamowe,
- wolnostojące tablice na ulicach i poza obszarem zabudowanym.
Są to statyczne elementy, znajdujące się zawsze w tym samym miejscu. Oprócz nich wprowadza się coraz częściej umieszczanie reklam na obiektach mobilnych.
Jak działa reklama w ruchu drogowym?
Znajdująca się reklama na samochodzie osobowym albo na tramwaju lub autobusie, dociera w ciągu dnia do różnych punktów miasta. Mogą ją zobaczyć nie tylko mieszkańcy większych dzielnic, ale też okolic peryferyjnych. Największe zalety reklamy zewnętrznej w takiej formie, to jej obecność w coraz to innych miejscach oraz dostarczanie informacji o produktach lub usługach do szerokiego grona odbiorców.
Nadruki reklamowe na samochodach
Nowoczesne technologie umożliwiają naniesienie na karoserię dowolnych obrazów i napisów. Treści reklamowe umieszcza się na samochodach firmowych, dostawczych i prywatnych. Przyciągają one uwagę osób stojących na przystankach i kierowców, gdy znudzeni staniem w korku ulicznym rozglądają się wokół siebie. Jeśli są oni zainteresowani ofertą, mają nawet wtedy czas na zrobienie swoją komórką zdjęcia albo zanotowanie danych kontaktowych firmy.
Korzyści z mobilnej reklamy OOH
Właściciele przedsiębiorstw, których działalność przedstawia reklama na samochodzie firmowym, unikają kosztów promowania swoich usług za pośrednictwem agencji reklamowych. Ponadto mogą zwrócić się do posiadaczy prywatnych aut o umieszczenie na ich pojazdach podobnego nadruku, co przyniesie obopólne korzyści.